tisdag 12 april 2011

??

Kom och tänka på när jag och wille va på coop här om dagen, vi åkte dit för att köpa godis och dricka och de hade jag gjort klart för wille, så kommer vi till leksaksavdelningen (varför är den alltid placerad så att man måste passera den, kan dom bara inte trycka in den i nått hörn längst in i butiken? ) iaf så kom vi dit och wille ville såklart kolla på leksakerna, och de va ju klart att han fick göra de men de skulle inte bli nå köp.. När vi stått där i ungefär en kvart och kollat på de olika sakerna så sa jag att de va dags att gå och då bröt "helvetet" lös, wille han grina och grina och grina för att han inte fick nån leksak jag höll honom i handen och förklara för honom att man inte kan köpa saker jämt och så står vi i kassan (och självklart är de lång kö och folk segar sig) då står de iaf en äldre dam framför oss och kollar snett på mig med den skrikande Wille som försöker dra mig tbax till leksaksavdelningen.. Tillslut är de våran tur att betala och damen framför oss packar ner sina saker och går.. På vägen ut så går jag och wille (som fortfarnde skriker om leksak) om damen och vi möter en annan lite yngre dam, och då säger damen som vi gick om till den mötande "de va de värsta jag har hört" och kollar samtidigt på mig och wille... Bli så trött på sånna där tanter som inte har nå bättre för sig än att gnälla på andra sen att hon gör de till nån annan när jag hör istället för att säga de direkt till mig.. Men nu va de så att wille va trotsig och ville prompt ha en leksak men jag hade sagt nej redan från början så wille visste att han inte skulle få nån leksak hur mycke han än tjata och gnällde... De jag vill komma fram till är, hur tänkte den här damen egentligen? Ville hon att jag skulle ge med mig och säga "ja men de är klart du får en leksak bara du slutar gråta nu så vi kan handla klart" ? Ne jag fattar inte, visst kan förstå att de är jobbigt att höra barn grina.. Men jag tänker då fan inte ge med mig när jag sagt från början att han inte skulle få en leksak... Men jag och wille blev sams sen och prata om de som hände i affären och han bad om ursäkt till mig och de är huvudsaken sen kan den där tjuriga tanten va hur bitter hon vill!
Förstår bara inte hur folk tänker ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar